Ahad, 13 Mac 2016

TIGA SERANGKAI PEMBAWA MAUT

Penyakit 3 serangkai iaitu penyakit jantung, diabetes dan tekanan darah tinggi adalah senarai teratas penyakit yang menyerang kebanyakan manusia di zaman milenium ini.

Kalau cuma satu yang menyerang, anda sebenarnya cukup bernasib baik. Ini kerana ada individu yang menghidap 3 serangkai ini serentak! Ingin dimaklumkan ini bukan sesuatu yang pelik.

Anda perlu cakna tentang kesihatan anda, lebih-lebih lagi jika anda seorang yang mempunyai gaya hidup kurang sihat (makan lewat malam, tidur lambat dan merokok), berat badan berlebihan, mempunyai sejarah ahli keluarga yang menghidap penyakit 3 serangkai dan berusia 30 tahun ke atas.



Anda perlu ambil langkah pencegahan bagi mengelak risiko penyakit 3 serangkai iaitu jantung, diabetes & darah tinggi.


Kelakar pula dengar, mitos orang dahulu katanya penyakit 3 serangkai ini selalu menyerang orang kaya sahaja. Betul ke tidak akak tak pasti. Mungkin ia satu doa, hehe akak amin kan :) Tahun demi tahun, makin ramai pula hadapi masalah ini. Kenapa ya? Adakah berpunca dari makanan? Boleh jadi.

Kerana Rasulullah s.a.w ada menyebut: “Perut adalah sumber penyakit dan berpantang adalah sebaik-baik ubat. Biasakanlah setiap tubuh dengan apa yang lazimnya.” Tatacara yang dianjurkan Rasulullah SAW ketika makan ialah dengan ‘makan ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang’.

Tapi.. haa besar TAPI nya. Tak ramai yang dapat jaga pemakanan sekarang. Semua nampak sedap dimata. Walhal, banyak makanan sekarang instant, tak fresh, banyak perasa tambahan. Kalau dulu orang tanam bayam sendiri.. Sekarang makanlah berkilo-kilo bayam, hb darah tak naik pun.. Perasan tak?

ADAKAH ANDA SIHAT....
Sihat Dalam Erti Kata Yang Sebenarnya....

.
.
.

Kesihatan, Kecantikan & Kekayaan Bersama
FOREVER LIVING
Ingat
Usus Kotor PENYEBAB Kebanyakan Penyakit Merbahaya
Nak sihat

JOM SIHAT BERSAMA
PRODUK
FOREVER LIVING



0 ulasan:

Catat Ulasan