Rabu, 30 Mac 2016

Just One Drop Pengganti Gula

Assalamualaikum
SELAMAT PAGI MALAYSIA
NIE NAK BAGI TAHU AOKME NIE
PAGI NIE AOKME MAKAN APA
 
 
Waa.. mesti makan manis2 kan
tak takut ker kena potonng kaki...
eee... ngerinya
Nak Makan boleh kena berpada2 nya
sebab
Dalam kehidupan seharian, kita tidak boleh dipisahkan dengan gula. Setiap masakan atau minuman tidak boleh dipisahkan dengan gula. Namun, tanpa kita sedar pengambilan gula yang berlebihan boleh memudaratkan kesihatan. Apa lagi kepada pesakit kencing manis yang sudah pasti amat PANTANG dengan gula.

Namun begitu, forever living telah memperkenalkan sesuatu yang lain dari yang lain. JUST ONE DROP atau ringkasnya JOD ini membantu mengubah persepsi kita terhadap gula.

JUST ONE DROP


Just One Drop adalah sejenis cecair pemanis yang unik dalam bekas mudah-alih. Ia dihasilkan dari Pemanis Intensiti Tinggi (E955) yang berasal dari ekstrak pati tebu serta diubah suai dengan Fungsi Pembawa Perisa (FCF) unik yang meningkatkan rasa semulajadi pada makanan dan minuman.

JOD dihasilkan tanpa perasa dan pewarna tiruan. Nisbah rasa manis JOD adalah 600 kali ganda kemanisan gula, 2 kali ganda kemanisan Saccharin, 3.3 kali ganda kemanisan Aspartame dan 2.4 kali ganda kemanisan stevia.

KELEBIHAN DAN KEUNIKAN JOD

Menambahkan kemanisan & meningkatkan rasa pada makanan dan minuman - Rasa seperti gula tanpa rasa samoingan yang tidak menyenangkan. Kajian saintifik oleh pakar pengkaji bebas mendapati JOD mempunyai profil rasa manis seperti gula biasa.

Kestabilan pada suhu tinggi - Cirinya yang sangat unik ini amat sesuai digunakan dalam sebarang makanan atau minuman panas dan sejuk. Ia juga sesuai digunakan untuk semua jenis makanan bergoreng dikukus atau dipanggang.

Keserasian dengan bahan ramuan makanan - JOD mempunyai ciri kelarutan yang sangat tinggi apabila dicampurkan dengan semua ramuan yang biasa dalam makanan dan minuman. Ia tetap larut walaupon dicampurkan dengan perisa, perasa atau pengawet dalam industri makanan.

Kestabilan pH - JOD sangat sesuai digunakan dalam sebarang minuman yang berasid atau beralkali kerana ia mampu menstabilkan pH dalam minuman.

Tidak mereputkan gigi - Pengambilan gula biasa yang berlebihan mungkin akan menyebabkan pereputan atau kerosakan pada gigi terutama pada kanak-kanak. Tapi uniknya, pengambilan JOD tidak menyebabkan kesan sampingan pada gigi tidak kira pada orang dewasa atau kanak-kanak.

Bukan karsinogenik - Ia telah dibuktikan selamat oleh lebih 100 kajian ke atas manusia dan haiwan selama lebih 20 tahun. Ia tidak menyumbang sebarang kepada kalori kepada diet harian. Ini kerana ia tidak diserap atau dimetabolisme oleh badan malah ia terus dikumuhkan tanpa mengalami sebarang perubahan.

Sesuai untuk pengidap sakit diabetes atau kencing manis dan darah tinggi - Pesakit diabetes boleh gunakan JOD dalam makanan atau minuman mereka sebagai penganti gula kerana sifatnya yang mudah diserap. Ia juga sangat sesuai untuk golongan yang mementingkan kesihatan dan yang mengalami masalah penyakit kulit.

Satu lagi keistimewaan JOD ini, ia disediakan dalam botol kecil yang sesuai di bawa ke mana-mana sahaja. Satu titis JOD sesuai untuk memberikan rasa manis untuk minuman 200ml (bersamaan dengan 1 mug air)
 
 


Sebarang Pertanyaan dan Tempahan 
 
Hubungi Kami di SMS/WHATSAPP

Untuk Mendapatkan

POSTAGE FREE
DITALIAN
0193930861
0193930861
0193930861 
  
Layari / TEKAN LINK DIBAWAH

 IG
WeCHAT  

0 ulasan:

Catat Ulasan